In het onderwijs moeten wij ons steeds afvragen of wij nog wel doen waar onze kinderen over ongeveer 15 jaar behoefte aan hebben. De wereld verandert immers en ook onze kinderen veranderen. “Hoe gaan we het morgen doen” is dus de vraag die we ons zelf voorhouden. Inzichten veranderen en worden, mede door de overheid, regelmatig aangepast of aangescherpt.
Onze school werkt bewust aan kwaliteit. Om de kwaliteit goed te kunnen beschrijven en (verder) te verbeteren maken wij gebruik van een systeem van kwaliteitszorg dat aansluit bij de eisen die de overheid aan het onderwijs stelt. In het jaarverslag leggen wij verantwoording af over onze plannen en de behaalde resultaten. De conclusies en bevindingen van onze kwaliteitszorg zijn opgetekend in het tevredenheidonderzoek van Tabijn. De conclusies van de Driehoeksmeting (leerkrachten, ouders en leerlingen) staan op onze website. De verbeterpunten worden zowel op bestuurlijk niveau als op school en leerling niveau aangepakt.
De leerlingenraad die enkele jaren geleden is opgericht en bestaat uit leerlingen uit groep 5 t/m 8. De raad komt 6x per jaar bijeen, vergadert 45 minuten aan de hand van een agenda van punten die de leerlingen zelf inbrengen. Van iedere bijeenkomst wordt door de leerlingen een verslag gemaakt en voorstellen worden vermeld op Social Schools.